1 Aprilie in fiecare zi!

Many things that are true, are true because you believe them.
Seth Godin

seful

De ani de zile, companiile isi promoveaza brand-ul sau produsele prin mici trucuri.

Unele sunt afirmatii inocente de genul „suntem numarul 1 in…” sau „suntem un partener de incredere” (fara a-si da seama ca poate primul gand din mintea eventualului partener este „de ce simt nevoia sa sublinieze asta?”).

Altele spun jumatati de adevaruri, cum ar fi de exemplu durata de utilizare a bateriei de la laptop: testele sunt facute in conditii complet diferite de cele comune de utilizare (luminozitate foarte scazuta, wifi inchis, fara browser sau alte programe ruland).

Iar cei ce sufera de lipsa completa de inspiratie (si de etica) recurg la minciuni. Ca pana la urma, o minciuna e minciuna doar daca afli adevarul. Tactica de-acum impamantenita de a afisa „reducere” sau „oferta” e una dintre cele mai eficiente, mai ales ca putini consumatori petrec timp cercetand piata. Plus ca mai apare si subtilul „stocuri limitate” sau „doar azi!”, incat simti ca daca ai plecat din magazin fara produs, ti-ai luat adio de la asa o afacere.

Marketingul bun face consumatorul sa se „indragosteasca” de brand. Sa fie convins ca masina pe care a ales-o e cea mai sigura si mai fiabila, ca vinul cel scump e cel mai bun, ciocolata elvetiana e cea mai delicioasa sau ca magazinul de la care cumpara are preturile cele mai mici. Daca reusesti sa implici sentimental consumatorul, i-ai castigat fidelitatea dar in acelasi timp ai si obligatia de a fi la inaltimea asteptarilor lui.

Pe cand o reducere „doar azi” e o promisiune de o zi. Maine sunt liber sa nu mai am cel mai bun pret (asta daca azi l-as avea cu adevarat).

Intrebarea mea pentru cei ce vand online este: preferati o relatie de-o zi cu consumatorii sau una de durata? Si daca raspunsul e varianta a doua, haideti sa fim mai corecti in politica de preturi, pentru ca Pricy afla si „tine minte”. Iar daca noi stim, vor sti si consumatorii.

Iar pentru cumparatori, sfatul nostru: inainte de toate, studiati cu atentie piata, analizati graficele oferite de noi, iar pentru usurinta, folositi extensia de Chrome. E atat de simplu!

 

Lasă un comentariu